چکیده :
ترجمه ماشینی:
بسیاری از تاریخ اندیشه اخلاقی غرب حول بحث هایی در مورد اینکه چه چیزی یک زندگی خوب را تشکیل می دهد، می چرخد و ادعا می کند که زندگی خوب فقط توسط انسان های خاصی قابل دستیابی است.
در فلسفههای زندگی فمینیستی، فیلسوفان فمینیست، ماتریالیست جدید، پساانسانگرا و اکوفمینیست این گرایش را به چالش میکشند و به مسئله زندگی از دیدگاههای جایگزین نزدیک میشوند.
فلسفههای زندگی فمینیستی با نشاندهنده اهمیت تأملات کاملاً فمینیستی در مورد موضوعات مورد علاقه مشترک، نه تنها تمایل گفتمانها به عادیسازی و طرد افراد ناسازگار، نژادی، زنانه و جنسیتی متفاوت را آشکار میکند، بلکه در مورد چگونگی شکلگیری زندگی و چگونگی شکلگیری زندگی نیز سؤالاتی را مطرح میکند.
بدون محدود کردن خود به انسان قابل درک است.
مجموعه مقالاتی که بر زندگی به عنوان یک اصل سازماندهی هستی شناسی، اخلاق و سیاست تمرکز دارد، فصل های این مطالعه به متفکران فمینیستی مانند گلوریا آنزالدوآ، جودیت باتلر، آدریانا کاواررو، سیمون دوبووار، لوس ایریگارای و سورن کیرکگارد پاسخ می دهد.
این کتاب که به سه بخش تقسیم میشود، در مورد مسئله زندگی در و علیه مکتب نوظهور ماتریالیسم فمینیستی بحث میکند، گزارشهای پدیدارشناسی و اگزیستانسیالیستی فمینیستی از زندگی ارائه میدهد و بر زندگیهایی که با یک نابسامانی خاص مانند ناتوانی یا حبس مشخص شدهاند، و همچنین تمرکز دارد.
زندگی در مواجهه با آب و هوای متغیر فلسفههای زندگی فمینیستی که خواستار توضیح گستردهتری از تجربه زیسته است، حاوی تحلیلهای متقاعدکننده، بدیع و متنوعی است که به برخی از حیاتیترین مسائل فمینیستی میپردازد.
مشارکت کنندگان عبارتند از: کریستین دایگل (دانشگاه براک)، شانون دی (دانشگاه واترلو)، لیندزی ایلز (دانشگاه آلبرتا)، الیزابت گروس (دانشگاه دوک)، لیزا گنتر (دانشگاه واندربیلت)، لین هافر (دانشگاه اموری)، آدا جاارسما (کوه) دانشگاه سلطنتی)، استفانی جنکینز (دانشگاه ایالتی اورگان)، لادل مک وورتر (دانشگاه ریچموند)، جین بارتر مولایسون (دانشگاه وینیپگ)، آستریدا نیمانیس (دانشگاه سیدنی)، دانیل پیرز (دانشگاه آلبرتا)، استفان سیلی (دانشگاه راتگرز) ، حسنا شارپ (دانشگاه مک گیل)، کلوئه تیلور (دانشگاه آلبرتا)، فلورنتین ورهاژ (دانشگاه واشنگتن و لی)، راشل لوون واکر (خارج از ساسکاتون)، و سینتیا ویلت (دانشگاه اموری).
much of the history of western ethical thought has revolved around debates about what constitutes a good life, and claims that a good life is achievable only by certain human beings.
in feminist philosophies of life, feminist, new materialist, posthumanist, and ecofeminist philosophers challenge this tendency, approaching the question of life from alternative perspectives.
signalling the importance of distinctively feminist reflections on matters of shared concern, feminist philosophies of life not only exposes the propensity of discourses to normalize and exclude differently abled, racialized, feminized, and gender nonconforming people, it also asks questions about how life is constituted and understood without limiting itself to the human.
a collection of articles that focuses on life as an organizing principle for ontology, ethics, and politics, chapters of this study respond to feminist thinkers such as gloria anzaldúa, judith butler, adriana cavarero, simone de beauvoir, luce irigaray, and søren kierkegaard.
divided into three parts, the book debates the question of life in and against the emerging school of new feminist materialism, provides feminist phenomenological and existentialist accounts of life, and focuses on lives marked by a particular precarity such as disability or incarceration, as well as life in the face of a changing climate.
calling for a broader account of lived experience, feminist philosophies of life contains persuasive, original, and diverse analyses that address some of the most crucial feminist issues.
contributors include christine daigle (brock university), shannon dea (university of waterloo), lindsay eales (university of alberta), elizabeth grosz (duke university), lisa guenther (vanderbilt university), lynne huffer (emory university), ada jaarsma (mount royal university), stephanie jenkins (oregon state university), ladelle mcwhorter (university of richmond), jane barter moulaison (university of winnipeg), astrida neimanis (university of sydney), danielle peers (university of alberta), stephen seely (rutgers university), hasana sharp (mcgill university), chloë taylor (university of alberta), florentien verhage (washington and lee university), rachel loewen walker (out saskatoon), and cynthia willett (emory university).